Berichten zoeken

Zakelijke telefonie met bellen via internet

ISDN is tegenwoordig verleden tijd en het uitfaseren is beginnen. Per 1 september 2019 zal ISDN volledig zijn uitgefaseerd. Het verbeterde alternatief is zakelijke telefonie via internet! U heeft geen telefoonlijn meer nodig en u kunt daarmee besparen op telefoonkosten. U maakt namelijk gebruik van uw internetverbinding zodat u veilig, snel en flexibel belt.

Met zakelijk vaste en mobiele telefonie via VoIP bent u altijd bereikbaar en kunt u voordelig bellen. Dankzij VoIP belt u vanaf heden volledig digitaal in plaats van via ISDN ( analoge telefoonlijn ).

 

Wat is VoIP/ bellen via internet?

VoIP, beter bekend als internetbellen, is telefonie waarbij gebruik wordt gemaakt van een internetverbinding. U belt namelijk digitaal via een online server, de VoIP telefooncentrale. Daardoor maakt u geen gebruik meer van een telefoonlijn. Het voordeel is dat u gebruikmaakt van internet bandbreedte, waardoor de kosten in vergelijking met ISDN vele malen goedkoper is. U bent ook nog eens zeer flexibel en u kunt gebruik maken van handige functies zoals koppeling tussen vast en mobiel, gratis onderling bellen en onderling doorverbinden.

 

De mogelijkheden van zakelijke telefonie via internet

Als ondernemer is het voor u belangrijk om goed bereikbaar te zijn voor uw klanten, leveranciers, partners en relaties. VoIP biedt daarvoor vele oplossingen zodat telefonie op maat voor uw organisatie mogelijk is. U kunt ervoor kiezen om alleen vaste telefonie te gebruiken voor al uw medewerkers. Elke medewerker krijgt een unieken doorschakel en rechtsstreeks telefoonnummer zodat men onderling gratis kan bellen en ook kan doorverbinden.

U kunt er ook voor kiezen om mobiele telefonie te gebruiken via VoIp. U krijgt hiervoor een simkaart en vanuit internetverbinding belt u dan naar uw relaties. U beheert zelf hoe u dan bereikbaar wil zijn en kunt gemakkelijk een 088, 085 of ander zakelijke nummer toevoegen op mobiel.

Maar waarom kiezen als het allebei kan!? U kunt namelijk denken aan vast-mobiel integratie. Waar u ook mee belt u kunt gebruik maken van 1 telefoonnummer en kunt van alle voordelen voor vast en mobiel gebruiken. Denk aan doorverbinden, het na aantal seconden automatisch laten beantwoorden door receptie en nog veel meer.

 

De provider

Om gebruik te maken van VoIP kunt u op zoek gaan naar een geschikte provider die u hiermee verder helpt. Vaak zijn dit ICT bedrijven of telecom specialisten. Voor service kunt u het beste op zoek gaan naar een lokaal bedrijf.